Zmiana numeru konta bankowego

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
5 listopada 2019

Szanowni Klienci

Uprzejmie informujemy, że zmianę numeru konta bankowego, na które mają być przekazywane świadczenia wypłacane przez MCŚ, można zgłosić do urzędu w następujący sposób:

1. Zgłoszenie osobiste w urzędzie przez wnioskodawcę

Klient składa dyspozycję zmiany konta w formie pisemnego oświadczenia w siedzibie MCŚ w Opolu, przy ul. Ozimskiej 19, piętro 7., Sala Obsługi Klienta.

Przy sobie należy mieć nowy numer rachunku bankowego oraz dowód osobisty.

 

2. Zgłoszenie drogą elektroniczną przez ePUAP

Jeśli posiadają Państwo profil zaufany służący do podpisu dokumentów elektronicznych lub kwalifikowany podpis elektroniczny, informacja o nowym numerze konta może być przesłana do MCŚ drogą elektroniczną przez ePUAP.

WYJAŚNIENIA DOTYCZĄCE WYSYŁANIA DOKUMENTÓW DROGĄ ELEKTRONICZNĄ PRZEZ PLATFORMĘ ePUAP

Aby wysłać do MCŚ dokument drogą elektroniczną:

  1. Kliknij na poniższy link Wysyłanie dokumentu drogą elektroniczną.
  2. Zostaniesz przekierowany na platformę ePUAP.
  3. Kliknij na przycisk Załatw sprawę.
  4. Nastąpi przekierowanie na stronę logowania, gdzie po zalogowaniu przez Profil zaufany pojawi się formularz, w którym możesz wpisać informację dla urzędu oraz załączyć dowolny dokument w formie załącznika.
  5. Przy wysyłaniu pisma pamiętaj o elektronicznym podpisaniu informacji Podpisz Podpisem Zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.

UWAGA

Dyspozycji zmiany numeru konta bankowego nie można dokonywać e-mailem!

Adres mailowy można sobie założyć na dowolne nazwisko, a więc dyspozycję zmiany konta może złożyć ktokolwiek podszywając się pod inną osobę. Taka dyspozycja nie jest również uważana za podpisaną w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego.

Ponadto informujemy, że dyspozycji zmiany konta bankowego może dokonać tylko wnioskodawca lub osoba, której wnioskodawca udzielił pisemnego pełnomocnictwa. Sposób, w jaki wnioskodawca może udzielić pełnomocnictwa innej osobie, jest opisany na stronie MCŚ w zakładce Pytania i odpowiedzi w odpowiedzi na Pytanie 2. Pytania i odpowiedzi

 

Jeśli świadczenia mają być przekazywane na konto innej osoby, a nie na konto wnioskodawcy, konieczne jest udzielenie upoważnienia tej osobie na następującym druku:

JEŻELI NIE POSIADASZ JESZCZE PROFILU ZAUFANEGO, MOŻESZ ŁATWO GO UZYSKAĆ.

CZYM JEST PROFIL ZAUFANY?

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe przez Internet w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu.

Za jego pomocą możesz łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w różnych serwisach urzędowych, np. wysłać wniosek o „becikowe” przez portal Emp@tia lub wysłać do urzędu dowolne pismo przez platformę ePUAP https://epuap.gov.pl.

JAK I GDZIE MOŻNA ZAŁOŻYĆ PROFIL ZAUFANY?

Profil Zaufany można założyć na trzy sposoby:

  1. Za pośrednictwem bankowości elektronicznej – to najszybszy sposób, bo nie wymaga dodatkowego potwierdzania danych (dane w banku zostały zweryfikowane podczas zakładania konta). Taką możliwość dają PKO Bank Polski SA, Santander, Bank Pekao, mBank, ING Bank Śląskiego, Alior Bank, Millennium Bank, BNP Paribas, BOŚ Bank, kilkaset banków spółdzielczych oraz platforma Envelo.
  2. Wypełniając internetowy wniosek i umawiając się na wideospotkanie z urzędnikiem.
  3. Wypełniając internetowy wniosek i w drugim kroku – potwierdzając PZ w jednym z ponad 1500 punktów potwierdzających.

Szczegółowe informacje na temat każdego ze sposobów na założenie Profilu Zaufanego można znaleźć na stronie GOV.pl.