Deklaracja dostępności

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Deklaracja dostępności Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu

 

Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Jarosław Wojciechowski.
  • E-mail: jaroslaw.wojciechowski@mcs.opole.pl
  • Telefon: 774435722

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Aby zgłosić żądanie zapewnienia dostępności, można skorzystać z formularza wniosku.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Prezydent Miasta Opola
  • Adres: Rynek 1A, 45-015 Opole
  • E-mail: urzad@um.opole.pl
  • Telefon: 774511800

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Informacje ogólne:

  • Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu znajduje się w budynku administracji publicznej – Centrum Usług Publicznych, przy ulicy płk. Witolda Pileckiego 1.
  • Wejście do budynku jest możliwe przez:
    • automatyczne drzwi obrotowe (w lecie)
    • drzwi skrzydłowe otwierane automatycznie po naciśnięciu przycisku (dostępne cały rok)
  • Dojście do budynku jest szerokie i utwardzone, a krawężniki w pobliżu są obniżone. Do holu głównego prowadzą łagodne pochylnie, bez schodów i progów.

Informacja i stanowiska obsługi:

  • W holu głównym, przy biletomacie, znajduje się punkt informacji („wyspa”), w którym osoby ze szczególnymi potrzebami mogą uzyskać pomoc oraz wsparcie, w tym dostęp do pętli indukcyjnej.
  • Sala Obsługi Klienta zapewnia swobodne poruszanie się.

Komunikacja pionowa:

  • W budynku znajdują się 4 windy z drzwiami rozsuwanymi, wyposażone w informację głosową i oznakowanie dla osób niewidomych.
  • Dostępne są również 4 klatki schodowe.
  • Schody wyposażone są w poręcze, a stopnie oznaczone kontrastowymi pasami.

Miejsca parkingowe:

  • Przy budynku wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych (dojazd chodnikiem wzdłuż zjazdu do parkingu podziemnego).
  • Na terenie parkingu podziemnego dostępnych jest 8 miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych (miejsca płatne).
  • Miejsca parkingowe przy budynku są bezpłatne.

Toaleta:
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami dostępna jest na każdym piętrze. W toaletach znajdują się udogodnienia:

  • Uchwyty ułatwiające korzystanie z urządzeń sanitarnych.
  • Duża powierzchnia manewrowa.
  • Sygnalizacja alarmowa.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnościami:

  • Osoby na wózku mogą wjechać do budynku oraz poruszać się po wszystkich jego kondygnacjach, jednak poruszanie się po wyższych piętrach utrudniają liczne drzwi przeciwpożarowe.
  • Obiekt jest dostępny dla osób korzystających z psa asystującego.
  • W budynku nie ma obecnie tyflomapy, ale jest ona uwzględniona w planach do wdrożenia.
  • Pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem Braille'a.
  • W budynku nie ma dźwiękowych systemów nawigacji dla osób niewidomych.
  • Pętla indukcyjna dostępna jest przy stanowisku nr 28 na Sali Obsługi Klienta oraz w punkcie informacyjnym w holu głównym.

Tłumacz języka migowego:

  • W Sali Obsługi Klienta, przy stanowiskach obsługi, dostępna jest bezpłatna usługa tłumacza polskiego języka migowego online.

Formy kontaktu:

  • e-mail: bok@mcs.opole.pl
  • e-Doręczenia: AE:PL-56092-96073-UARAD-15
  • faks: 77 44 58 005
  • pisemnie w siedzibie MCŚ w Opolu przy ul. płk. Witolda Pileckiego 1 (Sala Obsługi Klienta)

Autor: Jarosław Wojciechowski