Deklaracja dostępności
Dostępność cyfrowa strony www.mcs.opole.pl
Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Centrum Świadczeń w Opolu.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Jarosław Wojciechowski.
- E-mail: dostepnosc@mcs.opole.pl
- Telefon: 77 44 35 722
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Prezydent Miasta Opola
- Adres: Rynek 1A, 45-015 Opole
- E-mail: urzad@um.opole.pl
- Telefon: 77 45 11 800
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Informacje uzupełniające
Dane teledresowe:
- 45-331 Opole, ul. płk. Witolda Pileckiego 1
- Tel.: 77 44 35 728
- Fax: 77 44 58 005
- E-mail: bok@mcs.opole.pl
- e-Doręczenia: AE:PL-56092-96073-UARAD-15
- EPUAP: /MCSwOpolu/SkrytkaESP
Skróty klawiszowe
Strona internetowa posiada wersję dla niedowidzących, poprzez zmianę kontarstu oraz rozmiaru tekstu oraz wersję mobilną. Na stronie internetowej funkcjonują następujące skróty klawiszowe:
- TAB – przejście do kolejnego elementu
- SHIFT + TAB – przejście do poprzedniego elementu
Dostępność architektoniczna
Informacje ogólne:
- Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu mieści się w budynku Urzędu Miasta Opola przy ulicy płk. W. Pileckiego 1.
- Wejście do budynku jest możliwe przez:
- automatyczne drzwi obrotowe (w lecie)
- drzwi skrzydłowe otwierane automatycznie po naciśnięciu przycisku (dostępne cały rok)
- Do holu głównego prowadzą łagodne pochylnie, bez schodów i progów.
Informacja i stanowiska obsługi:
- W holu głównym znajduje się punkt informacji ("wyspa" przy biletomacie), gdzie osoby ze szczególnymi potrzebami mogą uzyskać pomoc i wsparcie.
- Sala Obsługi Klienta zapewnia swobodne poruszanie się.
- Poruszanie się po pozostałych piętrach utrudniają liczne drzwi przeciwpożarowe.
Komunikacja pionowa:
- W budynku znajdują się 4 windy z drzwiami rozsuwanymi, wyposażone w informację głosową i oznakowanie dla osób niewidomych.
- Dostępne są również 4 klatki schodowe.
Miejsca parkingowe:
- Przy budynku wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych (dojazd chodnikiem wzdłuż zjazdu do parkingu podziemnego).
- Na terenie płatnego parkingu podziemnego dostępnych jest 8 miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność dla osób z niepełnosprawnościami:
- Dojście do budynku jest szerokie i utwardzone.
- Krawężniki w pobliżu budynku są obniżone.
- Obiekt jest dostępny dla osób korzystających z psa asystującego.
- Na każdym piętrze znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych z uchwytami ułatwiającymi korzystanie z urządzeń sanitarnych i dużą powierzchnią manewrową.
- Toalety są wyposażone w sygnalizację alarmową.
Tłumacz języka migowego:
- Na Sali Obsługi Klienta można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.
- Usługę należy zgłosić z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych przed planowaną wizytą (z wyłączeniem sytuacji nagłych).
- Z usługi można skorzystać bezpłatnie.
Formy kontaktu:
- e-mail: bok@mcs.opole.pl
- e-Doręczenia: AE:PL-56092-96073-UARAD-15
- faks: 77 44 58 005
- pisemnie w siedzibie MCŚ w Opolu przy ul. płk. W. Pileckiego 1 (Sala Obsługi Klienta)
Osoby głuche i słabosłyszące:
- Mogą skorzystać z pętli indukcyjnej zainstalowanej na Sali Obsługi Klienta przy stanowisku nr 28.