Zasady obsługi klientów od 29 marca 2021r.

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
26 marca 2021

Szanowni Klienci,

W związku z drastycznym wzrostem na terenie Polski  liczby osób zakażonych koronawirusem oraz zapewnieniem Klientom i Pracownikom Centrum bezpieczeństwa zwracamy się do wszystkich klientów  MCŚ o ograniczenie bezpośrednich wizyt.

Uprzejmie informujemy, że od poniedziałku 29.03.2021r. do odwołania zostaje zawieszona możliwość telefonicznego umawiania się na wizytę w MCŚ. Obsługa klienta odbywać się będzie na bieżąco z zachowaniem wymogów sanitarnych.

W związku z tym konieczne będzie zachowanie następujących zasad:

  • Na sali obsługi klienta będzie mogło przebywać tylu klientów, ile jest czynnych stanowisk obsługi. W związku z tym prosimy, aby do urzędu przychodziły tylko osoby załatwiające swoje sprawy bez osób towarzyszących oraz w miarę możliwości bez dzieci.
  • Bezpośrednie wejście do siedziby MCŚ na 7. piętrze będzie zamknięte, na drzwiach będzie zamontowany dzwonek, za pomocą którego będzie można przywołać pracownika. W sytuacji, gdy na sali obsługi będą zajęte wszystkie stanowiska, pozostali klienci będą musieli poczekać na swoją kolej na korytarzu na 7. piętrze obok wind.
  • Na korytarzu oraz na sali obsługi należy zachować dystans między osobami – 1,5 metra.
  • Przed wejściem na salę obsługi należy zdezynfekować dłonie lub założyć rękawiczki oraz mieć zasłonięte maseczką usta i nos.
  • Wszyscy klienci wpuszczani na teren siedziby MCŚ będą poddawani pomiarowi temperatury.
  • Wszyscy klienci wchodzących na teren siedziby MCŚ będą rejestrowani na specjalnej liście sporządzonej w związku z wystąpieniem w Polsce stanu epidemii koronawirusa (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO)

Ponadto informujemy, że na parterze budynku przy wejściu głównym oraz na 7. piętrze przy windach są dostępne formularze wniosków i innych druków oraz są wystawione skrzynki korespondencyjne, do których można wrzucać wszelkie dokumenty tj. wnioski, uzupełnienia itd.

Jednocześnie informujemy, że nadal istnieją alternatywne możliwości kontaktu z MCŚ oraz złożenia wniosków i dokumentów:

  • drogą elektroniczną: przez platformę Emp@tia (wnioski) lub platformę ePUAP (dokumenty) – konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego lub profilu PUE ZUS
  • pocztą tradycyjną (na adres: Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu, ul. Ozimska 19, 45-057 Opole)

 

Za wszystkie niedogodności przepraszamy i prosimy o zrozumienie dla zaistniałej sytuacji.

 W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny:  https://mcs.opole.pl/index.php?c=page&id=61

SZCZEGÓŁOWE WYJAŚNIENIA DOTYCZĄCE ZAŁATWIANIA SPRAW W MCŚ:

  1. Załatw sprawę przez Internet (tylko przez portal Empatia lub portal ePUAP)

Wnioski o:

1. Zasiłek rodzinny i dodatki - wzór wypełnionego wniosku
2. ,,Becikowe’’ - wzór wypełnionego wniosku
3. Świadczenie rodzicielskie - wzór wypełnionego wniosku
4. Fundusz alimentacyjny - wzór wypełnionego wniosku
5. Świadczenie wychowawcze (500+) - wzór wypełnionego wniosku na okres 2019/2021 (trwa do 31 maja 2021 r.)
6. Świadczenie wychowawcze (500+) - wzór wypełnionego wniosku NA NOWY OKRES 2021/2022 (trwa od 1 czerwca 2021 r. do 31 maja 2022 r.)
7. "Za życiem"- wzór wypełnionego wniosku
8. Zasiłek pielęgnacyjny - wzór wypełnionego wniosku
9. Specjalny zasiłek opiekuńczy - wzór wypełnionego wniosku
10. Świadczenie pielęgnacyjne - wzór wypełnionego wniosku

możesz złożyć elektronicznie wraz ze skanem dokumentów, niezbędnych do przyznania świadczenia (skany dokumentów oraz wnioski wysyłane przez e-mail nie można uznać za podpisane).

DODATKOWE WYJAŚNIENIA DOTYCZĄCE ZAŁATWIANIA SPRAW URZĘDOWYCH PRZEZ INTERNET

Wnioski oraz inne dokumenty mogą być wysyłane do MCŚ przez Internet za pośrednictwem:

  1. portalu Emp@tia https://empatia.mpips.gov.pl/
  2. platformy ePUAP https://epuap.gov.pl

Warunkiem korzystania z elektronicznych narzędzi urzędowych jest posiadanie Profilu Zaufanego albo Podpisu kwalifikowanego.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze Profilu Zaufanego, możesz łatwo go uzyskać.

CZYM JEST PROFIL ZAUFANY?

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe przez Internet w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu.

Za jego pomocą możesz łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w różnych serwisach urzędowych, np. wysłać wniosek o „becikowe” przez portal Emp@tia lub wysłać do urzędu dowolne pismo przez platformę ePUAP https://epuap.gov.pl.

JAK I GDZIE MOŻNA UZYSKAĆ PROFIL ZAUFANY?

  1. Załóż i potwierdź Profil Zaufany on-line za pośrednictwem bankowości elektronicznej w:
    Alior Bank, Envelo, ING Bank Śląski, Inteligo, mBank, Millennium Bank, Pekao S.A., PKO BP, Santander Bank Polska, wybrane Banki Spółdzielcze

lub

  1. Wyślij wniosek o nadanie Profilu Zaufanego przez stronę https://pz.gov.pl.
    Aby potwierdzić wniosek, musisz w ciągu 14 dni udać się osobiście do Punktu Potwierdzającego.
    Weź ze sobą ważny dowód osobisty lub paszport.

WYSYŁANIE WNIOSKÓW PRZEZ PORTAL EMP@TIA

Aby wysłać wniosek:

1.Wejdź na stronę https://empatia.mpips.gov.pl/
2. W zakładce eWnioski zaloguj się lub załóż nowe konto.|
3. Po założeniu konta korzystaj z usług portalu logując się każdorazowo za pomocą Profilu Zaufanego lub Podpisu kwalifikowanego (bezpiecznego podpisu elektronicznego).

WYSYŁANIE DOKUMENTÓW, W TYM UZUPEŁNIEŃ DO WNIOSKÓW DROGĄ ELEKTRONICZNĄ PRZEZ PLATFORMĘ ePUAP

Aby wysłać do MCŚ dokument drogą elektroniczną:

1. Kliknij na poniższy link http://epuap.gov.pl/kup/searchContentServlet?nazwaOpisu=Skargi,+wnioski,+zapytania+do+urzedu&idPodmiotu=MCSwOpolu.
2. Zostaniesz przekierowany na platformę ePUAP.
3. Kliknij na przycisk Załatw sprawę.
4. Nastąpi przekierowanie na stronę logowania, gdzie po zalogowaniu przez Profil zaufanypojawi się formularz, w którym możesz wpisać informację dla urzędu oraz załączyć dowolny dokument w formie załącznika.
5.Przy wysyłaniu pisma pamiętaj o elektronicznym podpisaniu informacji Podpisz Podpisem Zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.

Załatw sprawę pocztą tradycyjną

Można także wysyłać wszystkie wnioski i dokumenty do urzędu pocztą na adres: Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu, 45-057 Opole ul. Ozimska 19.

Wniosek o dodatek mieszkaniowy i energetyczny lub stypendium szkolne wyślij wraz z wymaganymi dokumentami pocztą:

1.Dodatek mieszkaniowy -  wzór wypełnionego wniosku
2. Dodatek energetyczny - wzór wypełnionego wniosku
3. Stypendium szkolne wzór wypełnionego wniosku

 

Informujemy, że w przypadku złożenia wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego przy ustaleniu pierwszego miesiąca, od którego ma być przyznane  ww. świadczenia, istotna jest data wpływu podania do urzędu, a nie data nadania w placówce pocztowej. Dodatek mieszkaniowy przyznaje się na okres 6 miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu złożenia wniosku w jednostce.