Obsługa klientów od 1 czerwca 2020 r.

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
1 czerwca 2020

Szanowni Klienci,

Uprzejmie informujemy, że od 1 czerwca 2020 r. będzie można swobodnie wejść do budynku, w którym mieści się siedziba Miejskiego Centrum Świadczeń. Budynek będzie otwierany
o godzinie ósmej rano. W związku z powyższym rozszerzamy bezpośrednią obsługę klienta
w Miejskim Centrum Świadczeń.
Obsługa odbywać się będzie w następujących godzinach:

Poniedziałek, wtorek, środa   8:00 do 15:00

Czwartek                                8:00 do 16:30

Piątek                                     8:00 do 13:30

Obsługa klienta nadal odbywać się będzie z zachowaniem wymogów sanitarnych oraz
z zapewnieniem bezpieczeństwa klientów i pracowników wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 878). W związku z tym prosimy, aby po wejściu do budynku, a przed załatwieniem sprawy, zdezynfekować dłonie lub założyć rękawiczki oraz mieć zasłonięte usta i nos. Niezbędne będzie również zachowanie 1,5 m dystansu między osobami.

  • Na sali obsługi klienta będzie mogło przebywać tylu klientów, ile jest stanowisk obsługi tj. maksymalnie 13 osób. W związku z tym prosimy, aby do urzędu przychodziły tylko osoby załatwiające swoje sprawy bez osób towarzyszących.
  • Bezpośrednie wejście do siedziby MCŚ na 7 piętrze będzie zamknięte,
    na drzwiach będzie zamontowany dzwonek, za pomocą którego będzie można przywołać pracownika.
    W sytuacji, gdy na sali obsługi będą zajęte wszystkie stanowiska, pozostali klienci będą musieli poczekać na korytarzu na 7 piętrze obok wind na swoją kolej.

Ponadto informujemy, że na parterze budynku a także na 7 piętrze obok wind będą dostępne formularze wniosków i innych dokumentów. Do odwołania została wyłączona funkcja umawiania wizyt przez Internet.

Za wszystkie niedogodności przepraszamy i prosimy o zrozumienie dla zaistniałej sytuacji.

W razie pytań lub wątpliwości można dzwonić pod następujące numery telefonów:

  • 77 44 35 700
  • 77 44 35 704
  • 77 44 35 706
  • 77 44 35 707
  • 77 44 35 708
  • 77 44 35 711
  • 77 44 35 716

Jednocześnie informujemy, że nadal istnieją alternatywne możliwości kontaktu z nami
i możliwość złożenia  wniosków i dokumentów:

 

Warunkiem korzystania z elektronicznych narzędzi urzędowych, czyli portalu Emp@tia lub platformy ePUAP jest posiadanie Profilu Zaufanego albo Podpisu kwalifikowanego.

UWAGA! Wysyłane przez e-mail skany dokumentów oraz wnioski nie są akceptowalne.

W związku z zagrożeniem zakażeniem koronawirusem zachęcamy do załatwiania spraw bez wychodzenia z domu, za pomocą Profilu Zaufanego.
Poniżej szczegółowa instrukcja jak założyć Profil Zaufany.
www.opole.pl/dla-mieszkanca/aktualnosc/zalatw-sprawe-bez-wychodzenia-z-domu

Za pośrednictwem portalu Emp@tia można złożyć wnioski o:
1. Zasiłek rodzinny i dodatki - wzór wypełnionego wniosku
2. ,,Becikowe’’ - wzór wypełnionego wniosku
3. Świadczenie rodzicielskie - wzór wypełnionego wniosku
4. Fundusz alimentacyjny - wzór wypełnionego wniosku
5. 500 plus - wzór wypełnionego wniosku
6. "Za życiem"wzór wypełnionego wniosku
7. Zasiłek pielęgnacyjny - wzór wypełnionego wniosku
8. Specjalny zasiłek opiekuńczy - wzór wypełnionego wniosku
9. Świadczenie pielęgnacyjne - wzór wypełnionego wniosku

WYSYŁANIE WNIOSKÓW PRZEZ PORTAL EMP@TIA

Aby wysłać wniosek:

1. Wejdź na stronę https://empatia.mpips.gov.pl/
2. zakładce eWnioski zaloguj się lub załóż nowe konto.
3. Po założeniu konta korzystaj z usług portalu logując się każdorazowo za pomocą Profilu Zaufanego lub Podpisu kwalifikowanego (bezpiecznego podpisu elektronicznego).

WYSYŁANIE DOKUMENTÓW, W TYM UZUPEŁNIEŃ DO WNIOSKÓW DROGĄ ELEKTRONICZNĄ PRZEZ PLATFORMĘ ePUAP

Aby wysłać do MCŚ dokument drogą elektroniczną:

1.Kliknij na poniższy link http://epuap.gov.pl/kup/searchContentServlet?nazwaOpisu=Skargi,+wnioski,+zapytania+do+urzedu&idPodmiotu=MCSwOpolu
2. Zostaniesz przekierowany na platformę ePUAP.
3. Kliknij na przycisk Załatw sprawę.
4. Nastąpi przekierowanie na stronę logowania, gdzie po zalogowaniu przez Profil zaufany pojawi się formularz, w którym możesz wpisać informację dla urzędu oraz załączyć dowolny dokument w formie załącznika.
5. Przy wysyłaniu pisma pamiętaj o elektronicznym podpisaniu informacji Podpisz Podpisem Zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.

JEŻELI NIE POSIADASZ JESZCZE PROFILU ZAUFANEGO, MOŻESZ ŁATWO GO UZYSKAĆ.

CZYM JEST PROFIL ZAUFANY?

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe przez Internet w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu.

Za jego pomocą możesz łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty
w różnych serwisach urzędowych, np. wysłać wniosek o „becikowe” przez portal Emp@tia lub wysłać do urzędu dowolne pismo przez platformę ePUAP https://epuap.gov.pl.

JAK I GDZIE MOŻNA UZYSKAĆ PROFIL ZAUFANY?

1. Załóż i potwierdź Profil Zaufany on-line za pośrednictwem bankowości elektronicznej
w: Alior Bank, Envelo, ING Bank Śląski, Inteligo, mBank, Millennium Bank, Pekao S.A., PKO BP, Santander Bank Polska, T-Mobile Usługi Bankowe.
2. Wyślij wniosek o nadanie Profilu Zaufanego przez stronę https://pz.gov.pl.
Aby potwierdzić wniosek, musisz w ciągu 14 dni udać się osobiście do Punktu Potwierdzającego.
Weź ze sobą ważny dowód osobisty lub paszport.

Można także wysyłać wnioski i dokumenty do urzędu pocztą na adres: Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu, 45-057 Opole ul. Ozimska 19.