WZNOWIENIE BEZPOŚREDNIEJ OBSŁUGI KLIENTA W MIEJSKIM CENTRUM ŚWIADCZEŃ W OPOLU

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
11 maja 2020

Szanowni Klienci,

Uprzejmie informujemy, że od  wtorku 12 maja 2020 r. stopniowo wznawiamy bezpośrednią obsługę klienta. Wizyty klientów będą możliwe wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się na termin przez telefon oraz będą dotyczyły tylko pilnych spraw wymagających Państwa osobistego kontaktu.  Rezerwacja wizyt będzie się odbywać pod nr telefonu  77 44 35 704 w godzinach pracy Centrum. Niestawienie się na wizytę o ustalonej godzinie spowoduje anulowanie wizyty i konieczność ponownej, telefonicznej rejestracji nowej wizyty.

Obsługa klienta dotycząca pilnych spraw odbywać się będzie z zachowaniem wymogów sanitarnych oraz z zapewnieniem bezpieczeństwa klientów i pracowników. W związku z tym prosimy, aby do urzędu przychodziły tylko osoby załatwiające swoje sprawy bez osób towarzyszących. Klient po wejściu do budynku, a przed załatwieniem sprawy, zobowiązany jest zdezynfekować dłonie lub założyć rękawiczki oraz mieć zasłonięte usta i nos. Niezbędne będzie również zachowanie 1,5 m odstępów między osobami.

Szczegółowe informacje dotyczące tego obowiązku są dostępne pod adresem: https://www.gov.pl/web/koronawirus/zaslon-usta-i-nos

Jednocześnie informujemy, że nadal istnieją alternatywne możliwości kontaktu z nami i możliwość złożenia wniosków i dokumentów:

1.Internet
2. poczta tradycyjną
3. za pomocą skrzynki korespondencyjnej

Jeżeli masz pytania zadzwoń:

Masz pytanie? Nie wiesz jak złożyć wniosek lub dostarczyć dokument do urzędu ? Nie wiesz jakie dokumenty masz skompletować? Zadzwoń do nas pod jeden z numerów:

  • 77 44 35 700
  • 77 44 35 706
  • 77 44 35 707
  • 77 44 35 708

Szczegółowe wyjaśnienia dotyczące załatwiania spraw w MCŚ

1.Załatw sprawę przez Internet

Wnioski o:
1. Zasiłek rodzinny i dodatki - wzór wypełnionego wniosku
2. ,,Becikowe’’ - wzór wypełnionego wniosku
3. Świadczenie rodzicielskie - wzór wypełnionego wniosku
4. Fundusz alimentacyjny - wzór wypełnionego wniosku
5. 500 plus - wzór wypełnionego wniosku
6. "Za życiem"wzór wypełnionego wniosku
7. Zasiłek pielęgnacyjny - wzór wypełnionego wniosku
8. Specjalny zasiłek opiekuńczy - wzór wypełnionego wniosku
9. Świadczenie pielęgnacyjne - wzór wypełnionego wniosku

możesz złożyć elektronicznie wraz ze skanem dokumentów, niezbędnych do przyznania świadczenia.

Skany dokumentów oraz wnioski wysyłane przez e-mail nie są akceptowalne.

Są dwa sposoby, aby to zrobić:

1. za pośrednictwem portalu Emp@tia https://empatia.mpips.gov.pl/
2. oraz platformy ePUAP https://epuap.gov.pl

2. Wniosek o stypendium, dodatek mieszkaniowy i energetyczny złóż wraz z wymaganymi dokumentami pocztą lub poprzez skrzynkę korespondencyjną (patrz pkt.4).

Jeżeli zarządcą Twojego mieszkania jest Miejski Zarząd Lokali Komunalnych (Miasto) nie musisz potwierdzać wniosku o dodatek mieszkaniowy w MZLK ani przedkładać informacji o wysokości zobowiązania czynszowego, załatwimy to za Ciebie.
Jeżeli nie możesz uzyskać potwierdzenia od swojego zarządcy w związku z zagrożeniem epidemicznym, złóż wniosek bez potwierdzenia.

1.Dodatek mieszkaniowy - NOWY (MAJ 2020) wzór wypełnionego wniosku
2. Dodatek energetyczny - wzór wypełnionego wniosku
3. Stypendium szkolne wzór wypełnionego wniosku

3. Wyślij wniosek pocztą.

Można także wysyłać wnioski i dokumenty do urzędu pocztą na adres: Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu, 45-057 Opole ul. Ozimska 19.

4. Wrzuć dokumenty do skrzynki korespondencyjnej.

Jeżeli każdy z poprzednich sposobów zawiódł i musisz do nas przyjść, aby złożyć dokumenty, możesz je wrzucić do specjalnie przygotowanych w tym celu skrzynki korespondencyjnej. Skrzynka jest wystawiona na parterze budynku, naprzeciw stanowiska ochrony. Do skrzynki możesz wrzucić wnioski, które chcesz złożyć (najpierw zadzwoń np. pod numer 77 44 35 700, 706, 707, 708 – pomożemy Ci ustalić, jakich dokumentów potrzebujesz) oraz dokumenty, które należało dostarczyć do wniosku (dokumenty spakuj do koperty, a na niej napisz imię i nazwisko wnioskodawcy, numer pesel i informację jakiej sprawy dotyczą dokumenty).  Twoje dane będą bezpieczne. Skrzynki będziemy opróżniać kilka razy dziennie, są one również objęte monitoringiem wizyjnym. W budynku dostępne są też druki oraz koperty do zapakowania dokumentów.

Klauzula informacyjna

Do odwołania zostanie wyłączona funkcja umawiania wizyt przez internet.

Za wszystkie niedogodności przepraszamy i prosimy o zrozumienie dla zaistniałej sytuacji.

 

DODATKOWE WYJAŚNIENIA DOTYCZĄCE ZAŁATWIANIA SPRAW URZĘDOWYCH PRZEZ INTERNET

Wnioski oraz inne dokumenty mogą być wysyłane do MCŚ przez Internet za pośrednictwem:

1. portalu Emp@tia https://empatia.mpips.gov.pl/

2. platformy ePUAP https://epuap.gov.pl

Warunkiem korzystania z elektronicznych narzędzi urzędowych jest posiadanie Profilu Zaufanego albo Podpisu kwalifikowanego.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze Profilu Zaufanego, możesz łatwo go uzyskać.

CZYM JEST PROFIL ZAUFANY?

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe przez Internet w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu.

Za jego pomocą możesz łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w różnych serwisach urzędowych, np. wysłać wniosek o „becikowe” przez portal Emp@tia lub wysłać do urzędu dowolne pismo przez platformę ePUAP https://epuap.gov.pl.

JAK I GDZIE MOŻNA UZYSKAĆ PROFIL ZAUFANY?

1. Załóż i potwierdź Profil Zaufany on-line za pośrednictwembankowości elektronicznej w:
Alior Bank, Envelo, ING Bank Śląski, Inteligo, mBank, Millennium Bank, Pekao S.A., PKO BP, Santander Bank Polska, T-Mobile Usługi Bankowe.

2. Wyślij wniosek o nadanie Profilu Zaufanego przez stronę https://pz.gov.pl.
Aby potwierdzić wniosek, musisz w ciągu 14 dni udać się osobiście do Punktu Potwierdzającego.
Weź ze sobą ważny dowód osobisty lub paszport.

WYSYŁANIE WNIOSKÓW PRZEZ PORTAL EMP@TIA

Aby wysłać wniosek:

1. Wejdź na stronę https://empatia.mpips.gov.pl/

2. W zakładce eWnioski zaloguj się lub załóż nowe konto.

3. Po założeniu konta korzystaj z usług portalu logując się każdorazowo za pomocą Profilu Zaufanego lub Podpisu kwalifikowanego (bezpiecznego podpisu elektronicznego).

WYSYŁANIE DOKUMENTÓW, W TYM UZUPEŁNIEŃ DO WNIOSKÓW DROGĄ ELEKTRONICZNĄ PRZEZ PLATFORMĘ ePUAP

Aby wysłać do MCŚ dokument drogą elektroniczną:

1.Kliknij na poniższy link http://epuap.gov.pl/kup/searchContentServlet?nazwaOpisu=Skargi,+wnioski,+zapytania+do+urzedu&idPodmiotu=MCSwOpolu
2. Zostaniesz przekierowany na platformę ePUAP.
3. Kliknij na przycisk Załatw sprawę.
4. Nastąpi przekierowanie na stronę logowania, gdzie po zalogowaniu przez Profil zaufany pojawi się formularz, w którym możesz wpisać informację dla urzędu oraz załączyć dowolny dokument w formie załącznika.
5. Przy wysyłaniu pisma pamiętaj o elektronicznym podpisaniu informacji Podpisz Podpisem Zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.