Zmiana organizacji pracy MCŚ w związku z zagrożeniem epidemiologicznym

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
1 kwietnia 2020

Szanowni Klienci,

W związku z ogłoszonym przez rząd stanem zagrożenia epidemicznego informuję, że możliwość wejścia do budynku, w którym znajduje się Miejskie Centrum Świadczeń, została znacznie ograniczona.
W związku z powyższym prezentujemy poniżej alternatywne sposoby kontaktu z nami i możliwość złożenia wniosku. Jeżeli mimo poniższych wskazówek jest potrzeba osobistego kontaktu z pracownikiem MCŚ  - najpierw zadzwoń do nas pod podany niżej numer telefonu, a my znajdziemy sposób, abyś mógł załatwić sprawę w terminie:


- 77 44 35 708
- 77 44 35 707
- 77 44 35 706

1. Załatw sprawę przez Internet

Wnioski o:

1. Zasiłek rodzinny i dodatki - wzór wypełnionego wniosku
2. ,,Becikowe’’ - wzór wypełnionego wniosku
3. Świadczenie rodzicielskie - wzór wypełnionego wniosku
4. Fundusz alimentacyjny - wzór wypełnionego wniosku
5. 500 plus - wzór wypełnionego wniosku
6. "Za życiem"- wzór wypełnionego wniosku
7. Zasiłek pielęgnacyjny - wzór wypełnionego wniosku
8. Specjalny zasiłek opiekuńczy - wzór wypełnionego wniosku
9. Świadczenie pielęgnacyjne - wzór wypełnionego wniosku

możesz złożyć elektronicznie wraz ze skanem dokumentów, niezbędnych do przyznania świadczenia.

Skany dokumentów oraz wnioski wysyłane przez e-mail nie są akceptowalne.

Są dwa sposoby, aby to zrobić:

1. za pośrednictwem portalu Emp@tia https://empatia.mpips.gov.pl/

2. oraz platformy ePUAP https://epuap.gov.pl

2. Wniosek o stypendium, dodatek mieszkaniowy i energetyczny złóż wraz z wymaganymi dokumentami pocztą lub poprzez skrzynkę korespondencyjną (patrz pkt.5).

Jeżeli zarządcą Twojego mieszkania jest Miejski Zarząd Lokali Komunalnych (Miasto) nie musisz potwierdzać wniosku o dodatek mieszkaniowy w MZLK ani przedkładać informacji o wysokości zobowiązania czynszowego, załatwimy to za Ciebie.
Jeżeli nie możesz uzyskać potwierdzenia od swojego zarządcy w związku z zagrożeniem epidemicznym, złóż wniosek bez potwierdzenia.

3. Wyślij wniosek pocztą.

Można także wysyłać wnioski i dokumenty do urzędu pocztą na adres: Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu, 45-057 Opole ul. Ozimska 19.

4. Zadzwoń.

Masz pytanie? Nie wiesz jak złożyć wniosek przez Internet? Nie wiesz jakie dokumenty masz skompletować? Zadzwoń do nas pod jeden z numerów wskazanych na stronie:   http://mcs.opole.pl/index.php?c=page&id=61

5. Wrzuć dokumenty do skrzynki korespondencyjnej.

Jeżeli każdy z poprzednich sposobów zawiódł i musisz do nas przyjść, aby złożyć dokumenty, możesz je wrzucić do specjalnie przygotowanych w tym celu skrzynki korespondencyjnej. Skrzynka jest wystawiona na parterze budynku, naprzeciw stanowiska ochrony. Do skrzynki możesz wrzucić wnioski, które chcesz złożyć (najpierw zadzwoń np. pod numer 77 44 35 700, 708, 704 – pomożemy Ci ustalić, jakich dokumentów potrzebujesz) oraz dokumenty, które należało dostarczyć do wniosku (dokumenty spakuj do koperty, a na niej napisz imię i nazwisko wnioskodawcy, numer pesel i informację jakiej sprawy dotyczą dokumenty).  Twoje dane będą bezpieczne. Skrzynki będziemy opróżniać kilka razy dziennie, są one również objęte monitoringiem wizyjnym.

Do budynku można wejść głównym wejściem, po minięciu pierwszych drzwi, po prawej stronie znajduje się dzwonek, którego należy użyć, aby wezwać ochronę budynku. W budynku dostępne są też druki oraz koperty do zapakowania dokumentów.

Klauzula informacyjna

Do odwołania zostanie wyłączona funkcja umawiania wizyt przez internet.

Za wszystkie niedogodności przepraszamy i prosimy o zrozumienie dla zaistniałej sytuacji.

 

DODATKOWE WYJAŚNIENIA DOTYCZĄCE ZAŁATWIANIA SPRAW URZĘDOWYCH PRZEZ INTERNET

Wnioski oraz inne dokumenty mogą być wysyłane do MCŚ przez Internet za pośrednictwem:

1. portalu Emp@tia https://empatia.mpips.gov.pl/

2. platformy ePUAP https://epuap.gov.pl

Warunkiem korzystania z elektronicznych narzędzi urzędowych jest posiadanie Profilu Zaufanego albo Podpisu kwalifikowanego.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze Profilu Zaufanego, możesz łatwo go uzyskać.

CZYM JEST PROFIL ZAUFANY?

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe przez Internet w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu.

Za jego pomocą możesz łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w różnych serwisach urzędowych, np. wysłać wniosek o „becikowe” przez portal Emp@tia lub wysłać do urzędu dowolne pismo przez platformę ePUAP https://epuap.gov.pl.

JAK I GDZIE MOŻNA UZYSKAĆ PROFIL ZAUFANY?

1. Załóż i potwierdź Profil Zaufany on-line za pośrednictwem bankowości elektronicznej w:
Alior Bank, Envelo, ING Bank Śląski, Inteligo, mBank, Millennium Bank, Pekao S.A., PKO BP, Santander Bank Polska, T-Mobile Usługi Bankowe.

2. Wyślij wniosek o nadanie Profilu Zaufanego przez stronę https://pz.gov.pl.
Aby potwierdzić wniosek, musisz w ciągu 14 dni udać się osobiście do Punktu Potwierdzającego.
Weź ze sobą ważny dowód osobisty lub paszport.

WYSYŁANIE WNIOSKÓW PRZEZ PORTAL EMP@TIA

Aby wysłać wniosek:

1. Wejdź na stronę https://empatia.mpips.gov.pl/

2. W zakładce eWnioski zaloguj się lub załóż nowe konto.
3. Po założeniu konta korzystaj z usług portalu logując się każdorazowo za pomocą Profilu Zaufanego lub Podpisu kwalifikowanego (bezpiecznego podpisu elektronicznego).

WYSYŁANIE DOKUMENTÓW, W TYM UZUPEŁNIEŃ DO WNIOSKÓW DROGĄ ELEKTRONICZNĄ PRZEZ PLATFORMĘ ePUAP

Aby wysłać do MCŚ dokument drogą elektroniczną:

1.Kliknij na poniższy link http://epuap.gov.pl/kup/searchContentServlet?nazwaOpisu=Skargi,+wnioski,+zapytania+do+urzedu&idPodmiotu=MCSwOpolu
2. Zostaniesz przekierowany na platformę ePUAP.
3. Kliknij na przycisk Załatw sprawę.
4. Nastąpi przekierowanie na stronę logowania, gdzie po zalogowaniu przez Profil zaufany pojawi się formularz, w którym możesz wpisać informację dla urzędu oraz załączyć dowolny dokument w formie załącznika.
5. Przy wysyłaniu pisma pamiętaj o elektronicznym podpisaniu informacji Podpisz Podpisem Zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.